Maqolalar
1276
Salaf – soʻzi lugʻatda “ajdodlar”, “avval yashab oʻtganlar” maʼnolarida ishlatiladi. Diniy istilohda esa, “oʻtgan solih zotlar” degan maʼnoda ishlatiladi.Abdulloh ibn Masʼud (roziyallohu anhu) dan rivoyat qilingan hadisi sharifda Paygʻambar (sollallohu alayhi vasallam) aytadilar: “Odamlarning yaxshilari mening zamonimdagilardir, soʻng ularga yaqin boʻlganlar, soʻng ularga yaqin boʻlganlardir. Soʻngra shunday insonlar keladiki, ularning guvohlikla...
Muallif: . .
Sana: 27.01.2023
26
1271
Oʻz oʻrnida boʻlgan kulgi, albatta, maroqlidir. Lekin bu hargiz moʻminni hazil-huzul, mazaxlash, xandalar oʻqish bilan vaqtini oʻtkazishiga undamasligi lozim. Boisi “Kimning kulgisi koʻpaysa, haybati ozayadi” (Hazrat Umar).Paygʻambarimiz alayhissalom feʼllarining aksari tabassum boʻlgan. Baʼzi-baʼzida kulganlar ham. Lekin hech qachon qahqaha otib kulmaganlar.Kulgi moʻminni Allohning ibodati, toati, zikri kabi qurbat hosil qiluvchi amallardan mash...
Muallif: . .
Sana: 24.01.2023
19
1268
Musulmonlarning toʻrtinchi xalifasi Ali ibn Abu Tolib roziyallohu anhu davri Alloh taolo islom millatini turli ixtilof hamda qiyinchiliklar bilan sinashni ixtiyor etgan pallaga toʻgʻri keldi. Ali roziyallohu anhu xalifalik mansabida toʻrt yilu yetti oy davomida turdilar. Ali roziyallohu anhu hijratning 40 yilida ramazon oyining 16 kuni ertalabki namozga masjidning eshigidan kirayotgan vaqtlarida Abdurahmon ibn Maljam u kishining qornilariga zahar...
Muallif: . .
Sana: 23.01.2023
32
1266
Umar ibn Xattob roziyallohu anhu hijriy 13 yil 21 jumodul oxirdan 23 yil 26 zulhijjagacha, milodiy hisobda 634-yil 21-avgustdan 644-yil 2-noyabrgacha musulmonlarga xalifalik qilgan[1].Hazrat Umar roziyallohu anhuning xalifa, musulmonlarning bosh rahbari sifatida olib borgan faoliyati namozga oʻtish, fath ishlarini boshqarishdangina iborat boʻlmagan. U kishining maqsadi Qurʼoni karim va Rasululloh sollallohu alayhi vasallamning sunnatlari, shariat...
Muallif: . .
Sana: 23.01.2023
20
1265
Imom Abu Hanifa imomlarning peshvosi, faqihlarning ustozi, Imom Shofeiy taʼbiri bilan aytganda, barcha odamlar fiqhda uning boqimandalari boʻlgan zot edi. Alloh taolo unga noyob zakovat, yetuk aql, oʻtkir fikr ato etgan boʻlib, har bir ishni chuqur tahlil qilar, hech qanday shak-shubhaga oʻrin qolmaydigan darajadagi aniq hujjat va dalillar asosida hukm chiqarar edi. Uning ilmi butun olamga yoyilib, olimlar ham, omma xalq ham taʼlimotini zoʻr eʼti...
Muallif: . .
Sana: 23.01.2023
26